being stronger day by day

Daisypath Anniversary tickers

Suka? Terima kasih =D

Wednesday 8 June 2011

Why?

Kenapa? Kenapa apa? Kenapa lah. Haha. Sengal. Oke cukup. Aku sebenarnya tertanya-tanya, kenapa pandangan segelintir masyarakat kat luar sana terhadap student nurse sangat teruk? Seolah-olah kami ni sangat keji. Ada jugak aku terdengar orang bercerita tentang perangai-perangai student nurse yang tak elok. Tapi bukan semua sama macam tu. Jangankan hanya sebab seorang dua yang buat perangai yang lain turut dapat tempias. 


Ada sesetengah pihak tu pulak suka memburuk-burukkan student nurse hanya sebab sikap peramah student tu. Nak buat macam mana dah itu memang tanggungjawab kami, mesra dengan pesakit sebagai pesakit dan jururawat. Tak lebih dari tu. 


Yang paling aku tak suka bila ada segelintir staffnurse (tak merujuk kepada sesiapa, berdasarkan pengalaman sahaja) anggap yang student ni taktau apa-apa. Kononnya student ni hanya sebagai student. Diorang lupa agaknya sebelum diorang jadi staffnurse diorang juga bergelar student. Bila minta tunjuk ajar mula kata student macam-macam. Tapi tak semua staffnurse macam tu. Bagi yang suka bantu student tu, terima kasuh banyak-banyak. Macam tu la baru orang kata profesional. Tak kedekut ilmu. 



Oke rasanya dah cukup emosi aku sampai sini. Nanti lebih-lebih nanti kata aku mengata orang pulak. Apa yang aku coret kat sini adalah berdasarkan pengalaman aku sebagai seorang student nurse. Dan tak lama lagi aku pun akan bergelar staffnurse and hope not to be like one of them someday. 

1 comment:

amanina nasuha said...

taw x per..ape2 p0wn klu kte jd cm 2 nnti jgn laaa jd cm sgelintir sn 2...xde rasional n xde logika dye0rg wt cm 2 kn kt stdnt...heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...