being stronger day by day

Daisypath Anniversary tickers

Suka? Terima kasih =D

Saturday 25 June 2011

(The Ten) DAY SIX : 10 items I cant live without

Argh! Sakit gila kaki. Macam nak tercabut je! Berjalan dari Dang Wangi sampai Bukit Bintang dan terus ke KLCC bersama EncikGulaHati sebab train delay. Memang tak pernah bermimpi pun nak jadi tourist kat negara sendiri. Tak dapat dibayangkan berapa jauhnya aku berjalan. Yang paling kesiah EncikGulaHati lah. Sebab dia memang tak suka berjalan jauh. Tapi walaupun penat, itulah kenangan yang terindah.*Enough!

Entri ni bukan nak bercerita tentang apa yang terjadi hari ni. Tapi nak sambung buat The Ten. Rasanya dah lebih sepuluh hari dari hari pertama aku buat benda ni, tapi tak habis-habis jugak. Sebab aura kemalasan dah menyelubungi diri. Harini mood rajin dah datang, maka akan kuteruskan perjuanganku. Ayat tak boleh blah. Haha.

Antara 10 benda yang aku tak boleh hidup kalau takde ialah seperti berikut.

SATU : Aku tak boleh hidup kalau takde makanan. Yelah, kalau tak makan macam mana nak hidup kan. 


DUA : Tak boleh hidup kalau tak minum air. Badan pun akan mengalami hydration. 


TIGA : Aku tak boleh hidup kalau tak dengar music. Bagi aku music adalah penghibur dikala aku tengah sedih, dan pengubat dikala aku terluka.*EncikGulaHati, note this!! Itu sebab lirik lagu sangat penting dan maknanya sangat mendalam. 


EMPAT : I just cant live without my bantal busuk. Bantal busuk yang pertama dulu dah kena buang dengan daddy, memang time tu sangatlah sedih sampai 3 hari metajuk taknak makan.


LIMA : Tak boleh hidup kalau takde air untuk mandi. Siapa nak bau busuk kan? Euuw!


ENAM : Laptop! Tanpa laptop memang aku akan mati kutu. Sebab taktau nak buat apa. Lagi-lagi kalau nak buat assignment kan.


TUJUH : Jam tangan sangat penting bagi aku. Sebab aku suka tengok masa. 


LAPAN : I cant live without handphone. Kalau handphone takde macam mana nak contact dengan yang tersayang masa aku jauh. Takkan nak tulis surat macam dulu-dulu. Tapi sekali-sekala seronok jugak kan tulis surat.


SEMBILAN : Aku tak boleh hidup kalau takde SPECTICLES. Sebab aku rabun. Hahaha.
SEPULUH : Syampoo pun penting! Kalau takde shampoo aku akan mengamuk macam orang gila. Sebab aku sayang rambut aku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...