being stronger day by day

Daisypath Anniversary tickers

Suka? Terima kasih =D

Sunday 24 July 2011

Tabiat suka cabut rambut, penyakit ke?

Tabiat cabut rambut? Buruk rupanya kalau tengok orang tengah khusyuk mencabut rambutnya kan. Tak kira lah tengah tengok tv ke, tengah termenung ke, dalam kereta ke, pantang je masa terluang dan tangan tu free je nak duduk kat kepala. Tu lah tabiat aku yang paling hodoh dalam dunia. Sampai asyik kena marah je dengan orang-orang yang sayang aku, lagi-lagi EncikGulaHati. Dia memang pantang kalau nampak aku cabut rambut. Mula nak marah aku. Tapi aku tersengih je. Hehehe.

Habit aku ni mula bila kakak sepupu aku cuba cabut rambut aku. Katanya cabut rambut gatal. Aku dengan kestuporan yang obvios teringin lah jugak kan nak rasa ciri-ciri rambut yang patut dicabut tu (kata sepupu aku tu la). So aku pun try cabut sendiri. Lama-lama jadi habit.
Rupanya tabiat aku ni ada nama saintifiknya. Boleh kata satu penyakit lah jugak. Nama penyakit tu TRICHOTILLOMANIA

Trichotillomania ni adalah keadaan dimana seseorang tu mempunyai keinginan untuk mencabut rambutnya sendiri. Bukan rambut kat kepala je tau, tapi bulu mata, bulu kening, dan juga bulu ari-ari
Rambut

Kening

Bulu mata


But in my defense, aku tak lah seteruk macam ni. Sampai segala rambut nak dicabutnya. Tapi tak mustahil untuk jadi macam ni if I dont put a stop on it, kan? Takut jugak aku. Lepas ni takmau lagi lah cabut rambut. Lagipun kalau orang tengok macam SiMonyet sedang mencari kutu. Hehehe.



6 comments:

Taufan Bin Ribut said...

jgn tarik sampai botak dah la kan.hahaha..


Entri Terkini :Kenape aku menonton filem biru(18sx)
Entri terdahulu : Bakal menantu mak yang tak menjadi

Watch my video songs ^_^

Amyza_nia said...

Ya Allah...saya pun ade tabiat camtu jugak..takutnya bila tgk bula mata tinggal separuh..iee..macam mane nk stop eh?dulu ade stop kejap...saya pun sama la..member la ajar cari rambut gatal..pastu xleh buang dah...aduhh...mengerikan...rambut saya yg tebl pun dah menipis dah ni...takut...dah macam addicted pun ade...

Amyza_nia said...

menakutkan je habit saya ni...

Mr.Bun and Mrs.Gem said...

@taufan bin ribut

pernah botak sekali . haha

Mr.Bun and Mrs.Gem said...

@amyza_nia

sama lah . tp dah stop skrg sbb takot nanty rambut merajuk taknak tumbuh dah . adik sedara dah botak sebab suka cabut rmbut, pastu rambut dah tak tumbuh sampai sekarang .

Adi Riswan said...

wah.. berarti ini penyakit saya selama ini. Terima kasih info-nya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...